Strona Główna www.honda-crosstourer.pl
Portal i forum motocykla Honda CROSSTOURER

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd po 24 tyś
Autor Wiadomość
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-06, 08:52   Przegląd po 24 tyś

Podobny temat rozpoczął już Zdun tak że jak wola admina to można zbanować, jednak tu chciałbym opisać dokładniej co można zrobić i jak.
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-06, 09:09   Demontaż osłon bocznych.

Większość z nas ma dołożone gmole które w moim przypadku skutecznie utrudniają ściągnięcie osłon bocznych. W wielu przypadkach można uniknąć demontażu gmoli przed zdjęciem osłon. Wystarczy najpierw wyjąć "knee cover" (będę używał nazw z manuala) potem meedle cowl jest do wyjęcia bez demontażu gmoli.
W przypadku ściągania under cowl przy wersji X po prawej stronie jest problem z odkręceniem części związanej z osłoną chłodnicy, trzeba wyjąć całość i rozłożyć już po wyjęciu (nie dotyczy wersji XD).
Ja niestety zapłaciłem frycowe i montując wiązki do alarmu Aveo ściągałem niepotrzebnie gmole. Może ktoś doszedł jaki powinien być moment dokręcenia śrub które łączą gmole ramę i silnik?
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-06, 09:17   Podnoszenie zbiornika paliwa

Jedna z rzeczy której trochę sie obawiałem ze względu na przewody paliwowe.
Po odkręceniu dwóch śrub z przodu zbiornik można powoli unosić do góry. W trakcie unoszenia trzeba wypiąć przewody z zacisków, na szczęście oba wyglądają jako odpowietrzające, kończą się przy dźwigni zmiany biegów i poruszają się swobodnie. jeżeli ktoś ma wiedzę dlaczego dwa i to różne z chęcią się dowiem. Przewód paliwowy mocowany jest obrotowo i po wypięciu nie stanowi problemu. Zbiornik można odgiąć do pozycji kąta prostego, na dole jest specjalny ogranicznik który go stabilizuje w pozycji otwartej. U mnie jeden z przewodów odpowietrzających był chyba nie spięty. Składanie tego wszystkiego nie stanowi problemu.
 
     
PETER 
Drugi Tłok


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 43
Skąd: pruszków
Wysłany: 2017-08-06, 10:10   

jeden z przewodów jest odpowietrzający drugi to przelewowy jak za dużo nalejesz to dołem wyleci
_________________
po prostu lubie motocykle
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-07, 21:32   

Dzięki Peter, w poprzednich motocyklach nie spotkałem się z takim rozwiązaniem.

Co do dalszych prac wymieniłem filtr powietrza. Po dobrych doświadczeniach z K&N w Wild Starze kupiłem filtr przed rozebraniem motocykla.
Ale po kolei.
Rozebranie samej obudowy nie stanowi problemu, w moim modelu nie było sprężynek dociskających filtr (jak pisał Zdun w swoim poście). Oryginał z wierzchu był mocno zanieczyszczony ale od strony silnika papier lśnił bielą co bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. W samej obudowie pod filtrem było trochę oleju, ale nie za bardzo byłem w stanie zidentyfikować jego pochodzenia.
Po wyjęciu K&N z opakowania małe zaskoczenie. Filtr jest zrobiony na żelowej ramce. Trochę mnie to zaskoczyło zwłaszcza że nie na całym obwodzie będzie dociskany przez drugą część obudowy. Ale cóż włożyłem dokręciłem lekko śruby zgodnie z instrukcją i zamknąłem obudowę. Trochę zabawy było z założeniem bocznych gumowych chwytów powietrza. Są trochę twarde ale od lat stosuję w garażu Silicar z Organiki. Wszystkie elementy gumowe konserwuję tym i efekt jest taki że gumy są miękkie i nie starzeją się tak szybko. W Wildku który ma 14 lat wszystkie gumy są w oryginale. A więc wloty i można opuścić zbiornik. Kontrola przewodów ich zapięcia i OK.
No może nie do końca OK. Przy zakładaniu boków poległ element który ma robić za nakrętkę. Śruba weszła lekko pod katem i zobaczyłem tylko jak w niby nakrętki wyszły wióry które były efektem gwintowania śrubą. Może ktoś wie gdzie takie niby nakrętki są do kupienia. Do kontroli zaworów dojrzewam :) .
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-08, 16:39   Olej skrzynia korbowa

Nie ma się co wiele rozpisywać.
Rozgrzanie oleju i całego układu nie sprawia problemu, krótki kurs by skrzynia też swoje odpracowała. Micha pod korek, jak zawsze udało mi się utopić śrubę, standard. Zostawiam motocykl na 24 h by wszystko zeszło. Filtr odkręcił się z oporem, ale staram się go nie uszkodzić. Filtr zamiennik z HILFO ma trochę inny układ co widać na zdjęciu ale figuruje jako zamiennik i jeżdżę na HILFO prawie na wszystkich swoich motocyklach. Manual Hondowski tego nie podaje ale dobrą praktyką jest zalać filtr olejem przed przykręceniem, mniej powietrza krąży w układzie przy pierwszym odpaleniu.
Nie chcę prowadzić rozmów o wyższości "Świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia" także informacyjnie, trochę miałem kontaktu z produkcją olejów ale za mało by się wypowiadać. Zalałem Motula 7100. W specyfikacji jest wyżej niż Hondowski. Do Wild Stara wlewam 5100 ale to mniej wysilony silnik. 51 wypłukał kupę syfu z silnika Wildka, mam nadzieję że tutaj 71 tak nie będzie rozrabiał.
Co do poziomu jest łatwo. Dokładnie 3,2 litra i jesteśmy pomiędzy kreskami w okienku kontrolnym. 3,5 daje poziom jak na zdjęciu.
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-10, 14:42   Coś cieknącego

W trakcie prac nad wymianą rzeczy różnych zaglądnąłem pod osłonę wałka zmiany biegów. W trakcie przeglądu po 12 tyś zgłaszałem w serwisie Hondy że tam cieknie. Wytarli ścierką i stwierdzili że już nie ma śladu po wycieku :) pomysłowe misie, powód dlaczego nie warto serwisować, koszt wytarcia około 800 zł bo było to w ramach przeglądu.
No ale wracając do rzeczy na tyle na ile udało mi się zidentyfikować to cieknie prawdopodobnie z pod czujnika biegów. Na razie wytarłem do sucha i będę zaglądał co tysiąc. Może mieliście podobny przypadek?
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-10, 19:42   wymiana oleju w przekładni końcowej wału

Wydawało mi się że będzie prosta praca.
Ściągnięcie osłony rożni się trochę niż w manualu, ale spoko nie jest problemem.
Jazda zaczyna się kiedy zacząłem dobierać olej. Na stronach Hondowskich jest do kupienia ale do przekładni samochodowych. Manual podaje tylko jedną wartość SAE 80. Przygotowałem sobie trzy rodzaje olejów przekładniowych jeden od BMW drugi z Wildka trzeci ze względu na wartość GL. Oczywiście na stronach neta jest wszystko i nic, wielki szum. Kolejną czynnością było wypuszczenie oleju z przekładni, i eureka był to olej z siarczkiem molibdenu. Tylko on paskudzi olej na czarny kolor. Motul który jest na bazie olejów mineralnych ma w swoim składzie MoS2 i jako jedyny klasyfikowany jest jako GL-5. Syntetyk Castrola to GL-4plus no i ma dolną wartość 75. Półsyntetyk Castorola SAE 80W jest w klasie GL-4 i ma słabszą pule dodatków do bazy. Wybór był jeden Motul. 200 ml zapewnia poziom dokładnie tuż przed przelaniem. Nie ma sensu lać więcej.
No i to by było na tyle.
Może nacie inne przemyślenia lub doświadczenia?
 
     
zdun13m 
Cztery Tłoki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-13, 15:02   

A co z filterkiem DCT ? Wymieniłeś ? To właśnie przy nim jest wspomniana sprężynka.
 
     
ŁukaszWP 
Drugi Tłok


Wiek: 45
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 21
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2017-08-13, 21:40   

zdun13m napisał/a:
A co z filterkiem DCT ? Wymieniłeś ? To właśnie przy nim jest wspomniana sprężynka.

tatsu ma manuala :-P
 
     
zdun13m 
Cztery Tłoki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-14, 00:07   

Ooo. To sorki :-P
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-17, 20:57   

Zdun i tak twoja motywacja do działania dała impuls. Teraz szukam sprzętu do podciśnieniowej wymiany płynu hamulcowego i będzie komplet. Regulację zaworów zrobię przy 48 tyś. :)
 
     
zdun13m 
Cztery Tłoki


Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 144
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-17, 21:42   

No i super.
Przy regulacji zaworów Ja odpuściłem. Ale taki myk. Przy tym przebiegu trzeba pomyśleć o świecach.
W serwisówce piszą o świecach że Mają być NGK ALBO DENSO. No to jak mają być NGK. To takie kupiłem. Po wymianie okazuję się że fabryka montuje DENSO.
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-08-25, 16:54   Odkręcenie filtra oleju

Żeby nie mnożyć tematów opisuję tutaj.
Mam w użytkowaniu również Hondę NC 750 X. Po pierwszym tysiącu jest tylko wymiana oleju i filtra więc żeby nie denerwować się uczniami w serwisach zrobiłem to sam.
Olej standardowo Motul 10W30 zgodnie z manualem, filtr oleju Hilfo no i do dzieła.

Rozgrzanie silnika korek spustowy, i czas na odkręcenie filtra i ....zonk.
Próba odkręcenia z użyciem klucza taśmowego i trzy razy zerwana taśma, rozorana łapa a filtr ani drgnął. Przyszedł mi do głowy stary sposób żeby przebić śrubokrętem filtr i można próbować. Ale jakoś szkoda mi było zasyfić silnik w momencie przebicia warstw filtrujących.

Przegląd ofert w internecie i zakupiłem filtr pazurkowy. Wcześniej pytałem po warsztatach ale podobno nigdzie nie mają (metoda na śrubokręt górą?).
Udało się wykręcić na długiej dźwigni a sam filtr mocno się poddał naciskowi pazurków klucza.

Wniosek - może warto mieć w garażu takie ustrojstwo, koszt niecałe 20 złotych, da radę każdemu zapieczonemu filtrowi. Mam wrażenie że metodą na śrubokręt rozorałbym tylko blachy filtra i miał jeszcze większy problem.
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2017-08-28, 21:56   

Dzięki za podzielenie się doświadczeniem - trzeba będzie zakupić ustrojstwo. LwG !
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 11