Strona Główna www.honda-crosstourer.pl
Portal i forum motocykla Honda CROSSTOURER

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd po 24 tyś
Autor Wiadomość
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-09-01, 19:24   Czas na płyny sprzęgła i hamulców

Czas na dalsze prace. zgodnie z manualem czas na wymianę płynu w sprzęgle i hamulcach. Płyn hamulcowy bierze wodę z powietrza to fakt, przez co spada jego efektywność szczególnie w momencie przegrzania hamulców jak w przypadku latania po torze. Ale żeby zaraz co trzy lata wymiana, ale OK. Kiedyś kupując starą BMW po otwarciu pojemnika na płyn tylnego hamulca ujrzałem tylko galaretę, więc chyba warto to robić. Wymieniałem płyn hamulcowy nie raz w Wild Starze bawiąc się w pompowanie i odpowietrzanie używając tylko klucza 8-semki wężyka i butelki. W CT zagwozdkę stanowił układ ABS. Szperając w internecie znalazłem "uczone" opracowanie o odpowietrzaniu z wykorzystaniem specjalnego układu wyzwalającego impulsy na ABS-ie, w serwisie nie chcieli rozmawiać w temacie.
Dalsze poszukiwania naprowadziły na podciśnieniową metodę wymiany i odpowietrzania. Po "wyklikaniu" nabyłem w drodze kupna zestaw do podciśnieniowej wymiany oraz odpowietrzania układów hamulcowych oraz sprzęgłowych. Może też robić inne rzeczy ale na razie się na nich nie znam.
Dalsze prace polegały na rozpoznaniu dostępnych płynów. DOT 3 o którym trzeba zapomnieć, DOT 4 zalecany przez Hondę i DOT-4 LV który produkuje polska firma. Dalsze poszukiwania przekonały mnie do DOT-4 LV który o dwie klasy wyprzedza stosowany powszechnie DOT-4. Lepsze wrogiem gorszego - przynajmniej dla mnie.
Na razie przetestowałem wymianę za pomocą urządzenia w Wildku. Klamka twarda po odpowietrzaniu więc jest dobrze. Jest łatwiej chociaż nie przekonuje mnie płyn łapiący powietrze przez nieszczelności zaworu odpowietrzającego, spływający do pojemnika. Ale na stronach wygląda to tak samo. Popełnił już ktoś to działanie samodzielnie na CT?
Jak dam radę to jutro powalczę z CT. Ze sprzęgłem będzie bajka, z hamulcami zobaczymy.
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2017-09-02, 09:50   

Ile taki zestaw Cię kosztował i gdzie nabyłeś.

Wymianę płynu zacznij od rozkręcenia "pojemnika" na kierownicy i zdemontowania membrany gumowej.

Drugie możesz użyć do przesmarowania pompy hamulcowej oraz tłoczki w zacisku tego smaru ATE BREMSZYLINDER-PASTE (zd 1)


Prowadnice przesmarować smarem ATE Plastilube to bezbarwna pasta służąca do montażu klocków hamulcowych (zd 2)

Jedna rada - za dużego podciśnienia (próżni) nie używać bo wtedy w układzie pojawi ci się gaz, który jest rozpuszczony w każdym płynie co może być efektem zapowietrzenia tłoczka itp. Dlatego lepsza odmiana stosowana w autach jest ciśnieniowa - wymawia od zbiorniczka wyrównawczego i spuszczamy przez zakiś - tu mamy podciśnieniowa i wyciągamy przez zacisk płyn z zbiorniczka.

W układach w których płyn podawany jest ciśnieniu potem próżni (chromatografia cieczowa itp.) chcąc pozbycia się efektu pojawiania się pęcherzyków gazu w układzie najpierw płyn w podaje się próżni tz. odgazowanie i eliminujemy rozpuszczony gaz.

LwG !
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-09-02, 18:31   

Sprzęt kupiłem w firmie Farys na allegro, co do jakości nie chce sie wypowiadać. Na plus jest to że zwrócili różnice miedzy ceną katalogową a ta na allegro.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,57 sekundy. Zapytań do SQL: 11